IMG_6558

2015: De eerste franchisenemer van “buitenaf”

Bij ons werd er nooit gewerkt met ondernemers van buitenaf. We waren veel te bang dat dit ten koste zou gaan van de kwaliteit. Omdat we toch veel aanvragen kregen, vonden we het tegelijkertijd ook wel weer zonde om daar niks mee te doen. Daarom hebben we gewoon veel tijd geïnvesteerd in het opzetten van een trainingsprogramma, zodat we én met mensen die niet als kleintje bij ons zijn begonnen kunnen werken én zodat we zeker weten dat de kwaliteit optimaal blijft. Majid van de Haagse Markt is in 2015 de eerste franchisenemer van buitenaf geworden.

Share on Facebook0Tweet about this on Twitter

2012: Van snackbar naar een ambachtszaak

“Wij zijn geen snackbar, we doen iets moois met een aardappel” Dit was altijd al ons motto, maar straalde we dit ook uit? Nee. Het werd tijd om de ambacht, het pure, het verse en de authenticiteit die we in ons hebben, uit te stralen. Daarom kregen onze winkels een geheel nieuwe uitstraling waarbij de beleving rondom de verse patat centraal staat. Gewoon echt genieten, dat is waar we voor staan en dat is wat we uit willen stralen!

Share on Facebook0Tweet about this on Twitter
award-slimstebedrijf

2011: Award slimste bedrijf van Nederland

Binnen onze organisatie behandelen we iedereen als familie. Dit betekent dat we doorgroeikansen aanbieden, altijd willen helpen en kansen geven aan mensen die het soms ook even flink voor zichzelf verpest hebben in het leven, maar er daarna wel weer bovenop zijn gekomen. Voor ons is dit heel normaal, maar voor de jury van ‘Het slimste bedrijf van Nederland’ was het een bijzondere aanpak en daardoor werden we dan ook uitgeroepen tot het slimste bedrijf van Nederland. Die titel dragen we nog steeds met veel trots!

Share on Facebook0Tweet about this on Twitter
BRAMLADAGE-BUITENROTTERDAM

1988: Een stukje Rotterdam in andere plaatsen

We kregen steeds vaker klanten die een dagje in Rotterdam aan het winkelen waren, maar wel in andere plaatsen woonden. “Kunnen jullie bij ons ook niet een winkel openen?” Maar natuurlijk kan dat, en zo hebben inmiddels ook in Utrecht, Gouda, Den Haag, Zoetermeer, Schiedam, Delft, Rijswijk en nog in meerdere plaatsen Bram Ladage winkels.

Share on Facebook0Tweet about this on Twitter
FILIAAL GOUDA

1987: Van marktkraam naar franchiseformule

Het duurde niet heel lang tot de patatkraam een groot succes werd, dus besloot ik meerdere kramen te openen op verschillende markten in Rotterdam. Hard werken, dat konden we allemaal wel! De medewerkers waren zo gemotiveerd, dat ze op een gegeven moment zelf ook wel een Bram Ladage wilden runnen. En zo was bij ons franchising ontstaan.

Share on Facebook0Tweet about this on Twitter
Maritiem Museum

1967: Begonnen op de markt

Bram Ladage begon in 1967 op de Rotterdamse markt lekkere verse patat vanuit een kraam te verkopen. Bram: “ik verkocht eerst voor vijftiencent kleine porties. Die rolde ik dan in een kroketzakje. Nou dit kan handiger, dacht ik. Wat nou als we voor een kwartje, dubbel zoveel in een kartonnetje met een puntzak eroverheen doen? Dit kostte wel even wat meer vanwege het inpakmateriaal, maar het werkte wel veel sneller en zag er ook nog eens leuk uit. Ik kan me nog zo goed herinneren dat de omzet van mijn eerste dag zestien gulden tachtig was. Best aardig, maar de optimist in mij vond dat dit nog wel beter kon. Daarom ben ik de week erop mijn kraam gaan aankleden met schone lakens en boerenbonte servetten. Daar stond ik dan te roepen: “mensen kom ze maar halen, die grote balen”. Ik was altijd in voor een geintje en juist door die persoonlijke aandacht, bleven mensen terugkomen.

Share on Facebook0Tweet about this on Twitter
familieladage

1988: De eerste vaste winkel was een feit

Na flink wat jaren op de Rotterdamse markten, besloten we om ook vaste winkellocaties te openen in drukke winkelstraten. We werden steeds populairder en ook mensen van buitenaf zagen het wel zitten om franchisenemer te worden. NEE, was dan altijd het antwoord. Bij ons begin je gewoon als patatbakker en als je jaren hard had gezwoegd, kon je eventueel een Bram Ladage ondernemer worden. Op deze manier zorgden we ervoor dat de kwaliteit altijd en overal goed was. De vaste winkels waren lekker opvallend en niemand kon er eigenlijk meer omheen.

.

Share on Facebook0Tweet about this on Twitter